วันเสาร์ที่ 18 มิถุนายน พ.ศ. 2554

เครื่องยนต์ 4 สูบและ V6 แตกต่างกันอย่างไร

เครื่องยนต์ 4 สูบและ V6 แตกต่างกันอย่างไร
The number of cylinders that an engine contains is an important factor in the overall performance of the engine. จำนวนของถังที่มีเครื่องยนต์เป็นปัจจัยสำคัญในประสิทธิภาพโดยรวมของเครื่องยนต์ Each cylinder contains a piston that pumps inside of it and those pistons connect to and turn the crankshaft. กระบอกประกอบด้วยลูกสูบที่ปั๊มภายในของมันและลูกสูบเหล่านั้นเชื่อมต่อกับเพลาข้อเหวี่ยงและเปิดเป็น The more pistons there are pumping, the more combustive events are taking place during any given moment. ลูกสูบมากขึ้นมีการสูบน้ำ, เหตุการณ์ combustive ขึ้นมีการเกิดขึ้นในช่วงขณะใดก็ตาม That means that more power can be generated in less time. นั่นหมายความว่าอำนาจมากขึ้นก็จะสามารถสร้างในเวลาน้อยลง
4-Cylinder engines commonly come in “straight” or “inline” configurations while 6-cylinder engines are usually configured in the more compact “V” shape, and thus are referred to as V6 engines. เครื่องยนต์ 4 สูบมาบ่อยใน"ตรง"หรือการกำหนดค่า"inline"ในขณะที่เครื่องยนต์ 6 สูบมีการกำหนดค่ามักจะอยู่ในรูปทรงกะทัดรัดมากขึ้น"V"และจึงจะเรียกว่าเป็นเครื่องมือ V6 V6 engines have been the engine of choice for American automakers because they're powerful and quiet but still light and compact enough to fit into most car designs. เครื่องยนต์ V6 ได้รับเครื่องยนต์ของทางเลือกสำหรับ automakers อเมริกันเพราะพวกเขากำลังที่มีประสิทธิภาพและเงียบสงบ แต่ก็ยังคงเบาและมีขนาดกะทัดรัดพอที่จะใส่ลงไปในที่สุดการออกแบบรถ

บัวเครื่องยนต์ 4 สูบ
All imagery © HowStuffWorks or their respective copyright Holder. ภาพทั้งหมด © HowStuffWorks หรือผู้ถือลิขสิทธิ์ของตน
The inline 4-cylinder engine of the Lotus Elise. เครื่องยนต์ 4 สูบแบบอินไลน์ของ Lotus Elise

Historically, American auto consumers turned their noses up at 4-cylinder engines, believing them to be slow, weak, unbalanced and short on acceleration. ในอดีตผู้บริโภคชาวอเมริกันหันมาอัตโนมัติจมูกของพวกเขาขึ้นที่เครื่องยนต์ 4 สูบเชื่อว่าพวกเขาจะช้าอ่อนแอ, ไม่สมดุลย์และสั้น ๆ เกี่ยวกับการเร่งความเร็ว However, when Japanese auto makers, such as Honda and Toyota, began installing highly-efficient 4-cylinder engines in their cars in the 1980s and 90s, Americans found a new appreciation for the compact engine. แต่เมื่อผู้ผลิตรถยนต์ญี่ปุ่นเช่นฮอนด้าและโตโยต้าเริ่มการติดตั้งเครื่องยนต์ 4 สูบที่มีประสิทธิภาพสูงในรถยนต์ของพวกเขาในช่วงปี 1980 และ 90s, อเมริกันพบว่ามีความชื่นชมใหม่สำหรับเครื่องยนต์ขนาดเล็ก Even though Japanese models, such as the Toyota Camry, began quickly outselling comparable American models, US automakers, believing that American drivers were more concerned with power and performance, continued to produce cars with V6 engines. แม้ว่ารุ่นจากญี่ปุ่นเช่น Toyota Camry, เริ่มต้นได้อย่างรวดเร็ว outselling รุ่นอเมริกันเทียบเท่า automakers สหรัฐเชื่อว่าไดรเวอร์อเมริกันกังวลมากขึ้นกับพลังและประสิทธิภาพอย่างต่อเนื่องเพื่อผลิตรถยนต์ที่มีเครื่องยนต์ V6 Today, with rising gas prices and greater public environmental awareness, Detroit seems to be reevaluating the 4-cylinder engine for its fuel efficiency and lower emissions. วันนี้มีการเพิ่มขึ้นของราคาก๊าซและมากขึ้นความตระหนักด้านสิ่งแวดล้อมของประชาชนดีทรอยต์ดูเหมือนว่าจะประเมินเครื่องยนต์ 4 สูบเพื่อเพิ่มประสิทธิภาพการใช้เชื้อเพลิงและการปล่อยมลพิษต่ำกว่า

Nissan GT - R V - 6
All imagery © HowStuffWorks or their respective copyright Holder. ภาพทั้งหมด © HowStuffWorks หรือผู้ถือลิขสิทธิ์ของตน
The turbocharged 3.8-liter V6 engine of a Nissan GT-R. เทอร์โบเครื่องยนต์ V6 3.8 ลิตรของนิสสัน GT - R

As for the future of the V6, in recent years the disparity between 4-cylinder and V6 engines has lessened considerably. ในฐานะที่เป็นอนาคตของ V6 ที่ในปีที่ผ่านมาความแตกต่างระหว่างเครื่องยนต์ 4 สูบและ V6 ที่มีการลดลงอย่างมาก In order to keep up with the demand for high gas-mileage and lower emission levels, automakers have worked diligently to improve the overall performance of V6 engines. เพื่อให้ทันกับความต้องการสำหรับระยะก๊าซสูงและต่ำกว่าระดับการปล่อยก๊าซที่ automakers ได้ทำงานอย่างหนักเพื่อปรับปรุงประสิทธิภาพโดยรวมของเครื่องยนต์ V6 Many current V6 models come close to matching the gas-mileage and emissions standards of the smaller, 4-cylinder engines. หลายรุ่น V6 ปัจจุบันมาใกล้เคียงกับการจับคู่ก๊าซสะสมไมล์และมาตรฐานการปล่อยที่มีขนาดเล็กเครื่องยนต์ 4 สูบ So, with the performance and efficiency gaps between the two engines lessening, the decision to buy a 4-cylinder or V6 may just come down to cost. เพื่อให้มีช่องว่างการทำงานและประสิทธิภาพระหว่างทั้งสองเครื่องมือการลดลงของการตัดสินใจที่จะซื้อ 4 สูบหรือ V6 ก็อาจจะลงมาค่าใช้จ่าย In models that are available with either type of engine, the 4-cylinder version can run up to $1000 cheaper than the V6. ในรูปแบบที่มีอยู่กับชนิดของเครื่องยนต์ทั้งรุ่น 4 สูบสามารถทำงานได้ถึง $ 1000 ราคาถูกกว่า V6 So, regardless of what kind of performance you're looking to get out of your car, the 4-cylinder will always be the budget buy. ดังนั้นไม่ว่าสิ่งที่มีประสิทธิภาพชนิดของคุณกำลังมองหาที่จะได้รับออกจากรถของคุณ 4 สูบจะต้องมีงบประมาณในการซื้อ
One final note: It's not a good idea to try to install a V6 engine into a car model that comes with a standard 4-cylinder. หนึ่งบันทึกสุดท้าย : ยังไม่ได้เป็นความคิดที่ดีพยายามที่จะติดตั้งเครื่องยนต์ V6 เป็นรถรุ่นที่มาพร้อมกับมาตรฐาน 4 สูบ Retrofitting a 4-cylinder car to handle a V6 engine could cost more than simply buying a new car. การเดินรถ 4 สูบที่จะจัดการกับเครื่องยนต์ V6 ได้ค่ามากกว่าเพียงแค่ซื้อรถใหม่

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น